α) Τον Ιερό Νιπτήρα, δηλαδή το νίψιμο των ποδιών των μαθητών από τον Κύριο, που θέλησε και μ’ αυτόν τον τρόπο να τους διδάξει την ταπείνωση: «όποιος θέλει να είναι πρώτος, πρέπει να είναι διάκονος και υπηρέτης όλων» .
β) Τον Μυστικό Δείπνο,
δηλαδή την παράδοση των φρικτών μυστηρίων. Ο Χριστός θέλησε για
τελευταία φορά να φάει μαζί με τους μαθητές Του. Τότε τους παρέδωσε και
το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας. Για πρώτη και τελευταία φορά
κοινώνησαν από τα χέρια Του το Σώμα και το Αίμα Του, που θα χυνόταν σε
λίγο πάνω στο Σταυρό για τη σωτηρία όλου του κόσμου. «Αυτό να κάνετε για να με θυμάστε»,
τους είπε. Έτσι κάθε φορά που τελούμε τη Θεία Λειτουργία, μέσα στο
μυστήριο αυτό έχουμε όλη τη ζωή και τη θυσία του Χριστού, δοξάζουμε τον
Θεό για το μεγαλείο και την αγάπη Του, Τον ευχαριστούμε για ό,τι έκανε
και κάνει διαρκώς για μας και Τον παίρνουμε μέσα μας, για να μας δίνει
δύναμη να κάνουμε το άγιο θέλημα Του εδώ στη Γη και στο τέλος να μας
αναστήσει και να μας πάρει για πάντα κοντά Του στους Ουρανούς, ενωμένους
μαζί Του.
γ) Την Υπερφυά Προσευχή. Εκεί στον κήπο της Γεθσημανή ο Κύριος προσευχήθηκε με αγωνία και παρακάλεσε με θέρμη: «Πατέρα, αν είναι δυνατόν, να μην πιω αυτό το ποτήρι· όμως όχι όπως θέλω εγώ, αλλά όπως θέλεις Εσύ να γίνει».
Αυτήν ακριβώς την ώρα που ο Κύριος αφήνει το άγιο θέλημά Του, για να
υπακούσει εκουσίως στο θέλημα του Ουράνιου Πατέρα, είναι που συντρίβεται
η δύναμη του διαβόλου και ο Κύριος, νικητής πλέον του διαβόλου,
προχωρεί να χαρίσει την ελευθερία και τη σωτηρία σε όσους άλλους δούλους
του κακού ζητήσουν τη βοήθειά Του. Γι’ αυτό είναι τόσο σημαντική η
υπακοή, μέσα στην Εκκλησία, για την οποία δεν θέλει να ακούσει ο
σημερινός άνθρωπος.
δ) Την Προδοσία.
Όπως είχε συμφωνηθεί, ο Ιούδας προδίδει το Δάσκαλό του με φίλημα. Τότε ο
αναμάρτητος Κύριος, ο Δημιουργός και Ευεργέτης του κόσμου,
συλλαμβάνεται και παραδίδεται για να δικαστεί, εντελώς ανυπεράσπιστος
και εγκαταλειμμένος ακόμη και από τους μαθητές Του, που σκορπίστηκαν
φοβισμένοι, μόλις συνελήφθη ο Διδάσκαλός τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου